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La postura que cambia por completo tu apariencia y te hace lucir un abdomen plano

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Vogue

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Tanta dieta y tanto esfuerzo en el gimnasio, pero ¿aún tienes guatita? La respuesta puede estar en tu postura, pero acá te contaremos cual es la forma correcta de pararte y caminar para no aparentar “rollitos” que en realidad no tienes.

Aunque no lo creas la postura marca mucha la diferencia y lo han demostrado miles de mujeres en Instagram bajo el hashtag #30secondbeforeandafter desde que Jera, una joven adicta al fitness publicó una imagen en su cuenta mostrando la postura incorrecta.

Sacar guatita, encorvar la espalda, pero sobre todo, pararnos hacia adelante, resulta muy poco favorecedor si queremos mostrar un abdomen plano. La postura correcta sería pararnos completamente erguida y encoger el abdomen, pero también hay otros tips que nos pueden ayudar.

“En una postura corporal en la que la columna se encuentra muy encorvada, tendrás más posibilidades de debilitar los músculos del abdomen y de esta manera tener un vientre abultado, es decir, mostrar más tripa de la que realmente tienes” explicó Flor María Trujillo, experta en fisioterapia y osteópata a el sitio español Vogue.

Tener una buena postura de columna y pelvis “obliga a nuestra musculatura a estar en un estado óptimo de contracción-relajación, evitando que, por ejemplo, músculos como los de la región abdominal aparezcan hipotónicos y con cierto abombamiento” agregó. Además, entregó otro consejo importante para cuando estemos de pie: evitar pararnos con las piernas juntas.

Separar un poco las piernas, lo que nos ofrece más confianza y mayor seguridad. También resulta útil para mantener el punto de equilibrio… La panza, además, se esconderá de forma inmediata” explicó.

Cambiar una postura que tenemos durante años es complicado,pero hay algunos ejercicios que te pueden ayudar a mejorarlas. Según la especialista, una de las disciplinas más beneficiosas es el pilates ya que ayuda a fortalecer y estirar la musculatura de la espalda.

Por su parte, el experto en quiropraxia Ata Pouramini recomendó visitar a un quiropráctico ya que los cuidados y tratamientos de este tipo “pueden estirar la columna unos milímetros en el caso de la gente joven y hasta unos centímetros cuando se trata de ancianos”.

Revisa alguna imágenes acá.

❌THIS IS NOT A TRANSFORMATION PHOTO❌ I've jumped on the #30secondbeforeandafter 🕐 challenge and have decided after much hesitation to share this photo. In the photo on the left I am tilting my pelvis forward, bloating my stomach as much as possible (btw I've got mad bloating skills), hunching my shoulders and slumping. In the photo on the right, I'm standing tall, I'm flexing my stomach, my spine is in proper alignment. Girls, for me this photo really reaffirmed how important it is to take your progress photos with the same posture, lighting, etc. It's not about how big of a transformation you've had. It's not about how skinny you appear to be or how heavy you were when you started your journey. It's not about how you compare to other girls who are on the same week as you. I'll tell you what it IS about: strength, integrity, fortitude–things we strive for each and every day that we wake up and choose to be honest with others, but first and foremost, honest with ourselves about our insecurities, our hopes, our struggles, our triumphs. At first this picture embarrassed me. I wasn't going to share it and I've hung onto it for days debating. I'm doing it now because it's REAL. So jump on the bandwagon or don't–either way, let's work together to keep this community transparent and goal driven! #transformationtuesday #not #honest

Una foto publicada por Cristina (@buffs_do_bbg) el

🚨THIS IS NOT A TRANSFORMATION PHOTO🚨 This is a wake-up call. Not everything you see on social media is "real" I'm joining @workoutbean and @ashfitness917 as well as many other amazing BBG girls in the #30secondbeforeandafter challenge. These photos were taking 30 second apart, 1 pushing my stomach out and one sucking it all in. This journey is ✋🏼NOT about who has the best transformation photo, the best 6-pack, the biggest thigh gap, it's about YOU and YOUR wellness. Don't let the social media "highlight reel" discourage you from achieving your goals. When you take progress photos, take them from the same angle, in similar lighting (when possible) to really see how your body is changing. It's not a game to contort your body and hold your breathe while popping your knee and rotating your hips to get the "perfect" photos. Let's all commit to be 💕real. And always remember this is your own personal journey, don't let anyone else dictate your path. ❤️

Una foto publicada por Stephanie (@stephaniemfitness) el

✖ NOT a transformation photo! ✖ Hey-yo fitfam! It's been awhile since I've posted a #30secondbeforeandafter and since I'm in a bit of a funk, I'm going to use this to cheer me up! 💪 The first time I saw this tag was from the totally kickass two-a-day Soulcycle queen Jera @workoutbean /// If you're cruising insta on the daily, odds are you are seeing everyone's very best side, best lighting, angle, pose, flex etc. These photos were taken less than 30 seconds apart, but they look pretty different! 😂 The first? Slouched, bad posture, and compleeetely relaxed. The second? Hey girl heyyyyy! Posed, flexed, perfect lighting to catch the definition, elbow pinned back which makes me appear narrower etc. The moral? Don't compare your behind the scenes to someone else's 1 in a 100 selfie! This post is NOT anti-pose or anti-good-lighting. I pose and flex all the time because I am proud of the body I've built. This post is a reminder not to let instsgram/social media comparisons define you. ✖ Just like you being more than a number on the scale, you are also #morethanaselfie.

Una foto publicada por Natalie | BBG | 42 Weeks (@spikyfit) el

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